Tuesday, February 12, 2013

Dalam tahun 2013 ini saya telahpun membuat pemantauan di 5 buah sekolah.Rata-rata saya dapati pihak sekolah masih bermasalah dengan pengurusan fail KSSR/PBS.Semuanya tidak siap atau tidak lengkap seperti yang dikehendaki.Tidak tahu di mana silapnya sebab kursus dan taklimat termasuk LADAP telahpun dijalankan samada di peringkat atasan hinggalah ke akar umbi.Satu kesimpulan yang saya dapat ialah guru-guru masih belum memahami bagaimana cara menguruskan fail-fail tersebut kerana sering mendapat maklumat yang salah.Di sini saya syorkan pihak guru atau sekolah mendapatkan Buku Pengurusan Fail KSSR/PBS karangan En.Mazlan Harun dan Nuzulrul Azaliza ini. memandangkan ianya amat lengkap untuk dijadikan panduan dalam penyediaan fail.Jika sekiranya buku tersebut dijadikan panduan saya yakin masalah pengurusan fail KSSR dan PBS dapat diatasi oleh pihak sekolah dan emudahkan pihak pengurusan dan guru.


Gambar buku Pengurusan Fail KSSR/PBS cetakan kedua

No comments:

Post a Comment